Landrover gekocht

 

De adrenaline stroomt door onze aderen. Niemand weet het nog, maar over een tijdje...... We kunnen het zelf nog maar amper geloven en hebben de neiging het aan iedereen te vertellen, maar dat kan niet. Onze plannen zijn nog te onzeker en de vertrekdatum nog veel te ver in de toekomst. Hoewel we het voorlopig voor ons proberen te houden is er geen weg meer terug. Onze emoties nemen een vlucht en we kunnen aan niets anders meer denken. Verrukt van de gedachte surfen we uren op het internet. We gaan ervoor. Gegevens verzamelen en op zoek naar spullen. We hebben de behoefte iets te kopen. Net als een schip, dat wordt gedoopt met een fles champagne willen ook wij onze plannen dopen. We willen zo snel mogelijk iets tastbaars hebben. Een zichtbar bewijs, waar we, wanneer de twijfels de hoek om steken, eventjes naar kunnen kijken. Voorzichtig gaan we op zoek naar "de auto".

 

In eerste instantie gaat onze voorkeur uit naar een Unimog, maar na wat rekenwerk laten we dit idee al snel weer varen. Niet alleen de kosten voor de aanschaf en het ombouwen zijn behoorlijk hoog, maar ook onderweg, met een brandstofverbruik van 1:4 is de auto niet erg voordelig. Daarnaast heeft een Unimog door zijn grootte ook veel beperkingen. Zo past hij niet in een gewone zeecontainer en daarmee wordt verscheping onnodig duur en heel lastig. We zetten het idee van ons af en richten ons vervolgens op een gewone 4x4. Na wat speurwerk op het internet blijkt al gauw, dat een Toyota Landcruiser of een Land Rover Defender het meest geschikt zijn. Voor ons is de keus hierin snel gemaakt. Alhoewel de Toyota volgens zeggen betrouwbaarder is, kiezen wij voor de Land Rover. Alleen het aanblik van de auto roept bij ons al een gevoel op van avontuur. En als er onderweg iets kapot gaat? ...... dat is toch ook avontuur.

 

       

 

Weken speuren we het wereld wijde web af op zoek naar auto's. Het liefst willen we er zo snel mogelijk eentje aanschaffen, maar is dit wel verstandig? Het is het tastbare begin waar we zo naar verlangen, maar het heeft ook een groot nadeel; we draaien ook gelijk op voor de kosten van de auto en die zijn niet mals. We dubben heel wat af en komen er eigenlijk niet uit, maar als we dan ineens een auto zien die helemaal aan onze verwachtingen voldoet, wint het gevoel het van de portemonnaie. Helemaal verrukt rijden we niet veel later naar huis in een hele mooie donkergroene Land Rover Defender, niet wetende, dat we hem nog geen twee maanden later al weer zullen verkopen.



 












Terwijl we ons oriënteren op de verbouwing van de auto stuiten we op de reissite van Mirjam en Emiel, overlanders van het eerste uur, die na een avontuur van twee jaar op het punt staan terug te keren naar Nederland en hun auto, een Land Rover Defender, helemaal omgebouwd tot expeditie-auto, te koop aanbieden. Op hun site staat een indrukwekkende preparatielijst. De auto is uitgerust met alles wat je maar nodig hebt. We zijn onmiddellijk verkocht en hoeven er dan ook niet lang over na te denken. We zetten onze eigen auto te koop en een paar weken later stappen we in onze tweede Defender.

 

 

De auto waarmee we het avontuur tegemoet zullen rijden is een blauwe Land Rover Defender 110, 300 TDI uit 1998. Omdat de auto al volledig verbouwd is hoeven we er niet veel meer an te doen. We maken hem grondig schoon, doen wat extra onderhoud, voorzien de auto van onze eigen stickers en dan, na een testrit door Marokko, is hij opnieuw klaar voor het grote avontuur.


This page only has Dutch navigation. Press the English flag to return to the English part of this website